יורם קראוס על אתרי הסקי המובילים בעולם

יורם קראוס – איפה כדאי לבלות את חופשת הסקי הבאה שלך?

יורם קראוס, יזם נדל"ן וחברות הייטק, חובב טיפוס הרים אבל גם סקי. במאמר זה מציג יורם קראוס סקירה על אתרי הסקי המובילים בעולם.

סקי הפך מנחלתם של מטפסי הרים חסרי פחד לבילוי פופולרי להמונים. אתרי הסקי הטובים בעולם מציעים משהו קטן לכולם. מסביר יורם קראוס.

גולמארג הוא כיום אתר הסקי הגבוה בעולם, בעוד שאמוני של האלפים הצרפתיים ידועה בתחושה האירופית התוססת ובסצנת האפרה הקלאסית שלו.

1. גולמארג

לגולמארג יש משהו לכולם, במיוחד למתחילים. מדרונות הארנבים שלו ליד הכפר, שבדרך כלל קבורים מתחת לשלג סמיך מינואר עד תחילת מרץ, רחבים וקלים.

גולשי סקי וסנובורד יכולים גם להתנסות בסקי הלי בהר אפארוואט, אחד ממקומות הסקי הגבוהים בעולם. הזמן הטוב ביותר לבקר בו הוא בדצמבר כאשר אבקה טרייה מצויה בשפע. גונדולה גולמארג, הרכבל הגבוה ביותר באסיה, מעבירה אותך לקונגדורי ואז לאפרוואט.

2. אתר הסקי של ג'ייד דרגון שלג הר

בסין נמצא אתר הסקי הגבוה בעולם, הר השלג של ג'ייד דרגון. הסיבה לכך היא שהבסיס שלו נמצא בגובה גבוה יותר מהפסגה של כל אתר סקי אחר!

סעו ב-Glacier Park Large Cableway כדי לבקר בפארק הקרחונים בחלק המזרחי של הר השלג של ג'ייד דרקון. כאן תוכלו להעריך את היופי של הקרחונים וליהנות מנופים שונים בכל עונה.

תוכלו גם לטייל ב-Ganhaizi, Spruce Meadow ו-Yak Meadow כדי להתפעל מהיופי הטבעי של כרי הדשא. אתה יכול גם לצפות בתוכנית Impression Lijiang כאן.

3. טלורייד

בין אם לזרוק במורד הרים זה הקטע שלך או שאתה מתעניין יותר בסצנת האפרה, יש אתר סקי המושלם עבורך. יעדי הסקי המובילים הללו מבטיחים סקי במסלול ומחוץ למסלול, אפרה, לינה, מסעדות ונופי הרים.

עמק הצבי ידוע בחוויית אתר הסקי היוקרתית שלו ובנושאים בסגנון אכסניה, בעוד וויסלר-בלאקומב הוא ביתם של שני הרים זה לצד זה, שטח אפי והזדמנות לבלות עם האולימפיים.

4. Aspen Snowmass לפי יורם קראוס

הפסגות המושלגות והעיירות ההרריות המוזרות של אספן וסנומאס נראות כמו דפים מתוך ספר סיפורים. סלבריטאים מהרשימה (שיכולים לטוס במטוסים פרטיים) נוהרים לכאן כדי לגלוש בארבעה הרים עם כרטיס מעלית בודד וכדי לקנות, לסעוד, לנסוע ברכבת האלפינית ולהתפנק בטיפולי ספא בנכסי יוקרה כמו The Little Nell.

האזור הענקי הוא גן עדן לגולשי סקי, עם שטחים משומרים עדינים ועד תלולים לבנים על פני כל ארבעת ההרים. כפר בסיס מתוכנן היטב כולל טונות של מקומות לינה בסקי-אין/סקי-אאוט ומרכז נוח להליכה.

5. הר אלברוס

ההר הגבוה ביותר באירופה, הר אלברוס הוא הר געש מרשים עם פסגות כפולות וחלק מפורסם משבע הפסגות. מטפסים המטפסים על הפסגה האדירה הזו על גבול רוסיה וג'ורג'יה יכולים להשקיף על שרשרת מדהימה של פסגות קרחוניות המשתרעות מהים השחור ועד לים הכספי.

כיפת הקרח הקבועה שלו מאכילה 22 קרחונים ומציעה טיפוס לא טכני יחסית למרות גבהים גבוהים. זה הופך אותה לאופציה מושלמת עבור מטפסי הרים שואפים לבנות כישורי טיפוס טכניים ולהתרגל לטרקים בגובה רב.

6. צרמט

סקי כאן הוא חוויה הררית אמיתית. אתה יכול ליהנות מגן העדן לסקי Matterhorn 365 ימים בשנה על 360 ק"מ של מסלולים. המעליות הינן היי-טקיות ואתר הנופש זרוע בתי מלון ובקתות מדהימות.

בצד השני של מטרהורן, תמצאו את פארק המתחילים Wolli ושתי נקודות צילום יפות, כולל לב צרמט ב-Blauherd וה-Grand Tour של שוויץ ב-Rotenboden. הקפד לקחת את רכבת גורנרגראט בשעה 8 בבוקר לתצפיות הטובות ביותר.

7. Val d'Isère

Val d'Isère הוא אתר סקי צרפתי הממוקם ליד הגבול האיטלקי. יחד עם Tignes השכנה, הוא חלק מאזור הסקי האדיר Espace Killy והוא ידוע בשטח הסקי העצום שלו וברקורד השלג המעולה שלו.

אתר סקי זה בגובה רב מועדף על נופשים בריטים וצרפתים כאחד. הכפר מציע מגוון גדול של אירוח יוקרתי ומתגאה במגוון מרשים של ברים ומסעדות. זהו גם אחד מאתרי הנופש התוססים ביותר בהרי האלפים.

8. שאמוני

ממוקם באלפים של צרפת ליד הגבול של שוויץ ואיטליה, שאמוני הוא אתר סקי ברמה עולמית לכל הרמות. יש לו כיסוי שלג פנטסטי והוא ידוע בירידות הקרחונים האייקוניות שלו, כולל מסלול 22 ק"מ ואלי בלאנש.

הרכבל האייקוני Aiguille du Midi לוקח אותך לראש ההר לתצפיות מדהימות על ההרים והקרחונים. זה חובה לכל מבקר בשאמוני.

9. ניסקו

לניסקו יש מוניטין בינלאומי גדול בדבר אחד במיוחד – השלג שלו. הפודרה כאן קלה ורכה ומושכת גולשי סקי וסנובורד מכל העולם.

אזור נופש זה הוא מגרש משחקים חורף קוסמופוליטי עם מסעדות עם כוכבי מישלן, אתרי ספא מדהימים וברי יין. יש לו גם שפע של מדרונות לכל היכולות.

אודות יורם קראוס הכותב

יורם קראוס הוא יזם הייטק ונדל"ן. הוא בעל התמחות בתחום הבינה מלאכותית והתעופה. יורם קראוס  מייסד ומנכ"ל SMS ניהול פרויקטים. בעל ניסיון רב שנים ניהול וביצוע פרויקטים. הוא מחבר את עולם הטיפוס הרים לעולם העיסקי ומוצא קשרים בין פסגות של תהליכים לשגשוג עסקי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *